Darling Diva Polish A Christmas Story

maandag 19 augustus 2013

Eigenlijk had ik een ander lakje van DDP vandaag voor jullie, maar omdat Anc en ik al een keer eerder op dezelfde dag hetzelfde lakje in een post hadden staan, heb ik besloten om voor een andere van DDP te gaan, namelijk A Christmas Story.
 
 
 
Indies.. De reden dat ik tóch ben gaan bloggen.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat Nederland nog te onbekend is met de zogenaamde "indies" en daar wil ik graag verandering in brengen. Buiten de reguliere merken zijn er namelijk zóó ontzettend veel andere nagellakjes te koop, welke soms best wel een miskoop zijn, maar toch hebben ze één ding altijd gemeen: ze zijn vreselijk uniek en allemaal zijn het ontzettende blikvangers.
Nu heb ik al eens eerder indies laten zien, bijvoorbeeld Daddy's Little Girl, mijn lieveling Remember Me en Glitter Food; mijn holy grail voor glitterlakjes.
Een indie-lakje betekent eigenlijk heel kort gezegd: handgemixed, dus zelfgemaakt.

DDP wordt gecreeerd in Minnesota, USA en het brein achter dit merk is Carrie.
DDP staat (voor mij) vooral bekend om de namen die humor bevatten en die soms een beetje een pikant tintje hebben. Daar hou ik wel van :-).

Christmas bevat groene en rode microglitters in een transparante base en is dus het best geschikt om over een andere kleur heen te layeren. Carrie zegt op haar site dat de lak het best tot haar recht komt over een rode lak, maar eigenwijs als ik ben, heb ik een ander kleurtje gekozen. Ik heb gekozen voor China Glaze Branding Iron, een diepdiepdiep bruin/rode kleur, uit de fantastische Rodeo Diva Collectie. Deze 2 lakken complimenteren elkaar erg goed.

 
 
Om Carries advies toch niet helemaal in de wind te slaan én om jullie de lak ook nog over een rode kleur te laten zien, heb ik op mijn ringvinger 1 laagje Christmas over China Glaze Adventure Red-Y gelakt.

1 laagje Christmas over 2 laagjes Branding Iron + topcoat
Ringvinger 1 laagje Christmas over 1 laagje Adventure Red-Y


A Christmas Story is stiekem wel een lakje voor de winterse dagen en door de naam ook eigenlijk vooral voor kerst, maar toch is-ie ook té mooi om 'm alleen maar die 2 dagen per jaar te lakken. Dus vandaag, midden in de zomer, A Christmas Story :-D.



Christmas heeft een klein beetje de neiging om in te dikken, maar dit is met een paar druppeltjes thinner erin zo verholpen. De lak heeft gelukkig geen last van zinkende glitters en het kwastje neemt genoeg glitters mee zodat je maar 1 laagje nodig hebt. En dat laagje lakt als boter!
 
De lak heeft een normale droogtijd, maar dit is natuurlijk te versnellen met een sneldrogende topcoat. Een (sneldrogende) topcoat is zowiezo aan te raden, omdat de lak vrij gritty opdroogt en de glitters met een laagje glans erover gewoon veel beter uitkomen.
 
Mocht je eens een indie willen proberen, zou ik deze zeker aanraden.
A Christmas Story bevat 15ml, kost $9/10 is te koop via o.a. Llarowe en Etsy.
En was je nou toch erg benieuwd geworden naar Seriously Serious? Bij DarknTwistyNails kun je alvast terecht voor een sneakpeak, even kijken hoor!
 
Ben jij al bekend met DDP? Of andere indies?
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs