Scent Chips

vrijdag 20 september 2013

Als je Scent Chips hoort, denk je natuurlijk net als ik meteen aan die heerlijke waxmelts in blaadjes-vorm. Ik kwam er echter achter dat ScentChips® een geregistreerde merknaam is en een handelsnaam van Hans Verhagen BV. Echter, de waxmelts worden als product ook Scent Chips genoemd.
Scentburner
ScentBurner, model Heart Burner White
Scentchips® verkoopt onder andere ScentChips, ScentBurners, ScentWarmers, ScentBags, ScentSticks en zelfs zeep en handcremes. En alles heeft natuurlijk heerlijke geuren!
Maar wat is het nou eigenlijk? Een Scent Chip bestaat onder andere uit sojawas, parrafine, natuurlijke geurolien en plantaardige kleurstoffen. Ze zijn verkrijgbaar in 36 verschillende geuren en de waxjes hebben de vorm van een blaadje of een bloem.

Scent Chips zijn niet te gebruiken zonder brander. Dit kan een ScentBurner zijn, zoals hierboven afgebeeld, maar natuurlijk ook gewoon een brander die je bijvoorbeeld van vakantie mee naar huis hebt genomen. Wel is het belangrijk, dat het onder het "putje" plaats is voor een waxinelichtje.
Je legt een Scent Chip in het putje en daaronder steek je een waxinelichtje aan, waardoor de Scent Chip gaat smelten en er heerlijke geuren vrijkomen.

Er wordt aangeraden om minimaal 3 Scent Chips in het putje te doen, maar ik doe er zelf meestal maar 1. Waarom? Omdat de geurolien maar een maximaal aantal uren hun geur afdragen. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer ik dezelfde Scent Chip voor de derde keer aansteek, er geen lekkere geur meer af komt, alleen een was-geur en die vind ik allesbehalve lekker.
Daarbij hou ik ook van afwisseling en met maar 1 chip in de brander kan ik natuurlijk veel sneller afwisselen dan wanneer er 3 inzitten, omdat het veel sneller opgebrand is.
Ik heb overigens nog nooit gehad dat de wax totaal opgebrand was. Er wordt aangeraden om de wax af te laten koelen en 'm dan heel kort even aan te zetten, zodat de onderste laag smelt en je de wax er in 1 haal uit kunt halen. Dit heb ik geprobeerd, maar het werkte niet helemaal waardoor ik met de achterkant van een theelepeltje aan de slag ben gegaan en ik nu een aantal (kleine) beschadigingen aan mijn ScentBurner heb. Nu zet ik het waxinekaarsje aan, wacht tot de was volledig gesmolten is en haal dit er dan uit met een paar vellen keukenrol.

Note: Wel opletten, want de was is natuurlijk heet als je het op deze manier doet!

ScentChips

Met keus uit 36 geurtjes is er natuurlijk voor ieder wat wils.
Mijn favoriet is Patchouli ♥, maar ook Musk, Red Currant, Honeysuckle en Sandalwood vind ik erg aangenaam. Maar er zijn nog zo ontzettend veel geurtjes die ik nog niet geprobeerd heb!
Scent Chips zijn te koop bij de Intratuin en bij ScentChips, maar ik zag dat er ook een heleboel kleinere webshops deze waxmelts in hun assortiment hebben opgenomen.
De prijzen van de webshop verschillen per webshop, de prijzen van Intratuin en ScentChips zijn afhankelijk van de grootte van het bakje. Zij verkopen niet per stuk, maar op gewicht. Overigens heb ik ze bij de Intratuin gekocht, daar werd niets gewogen en ik mocht er net zoveel in doen als ik zelf wilde. Als het deksel maar op een normale manier dicht kon. De prijzen zijn als volgt:
48 gram- € 3,95
80 gram- € 5,95
158 gram- € 11,95
228 gram- € 15,95

Heb jij ze al eens geprobeerd? Welke geur is je favoriet?
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs