Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream

maandag 7 oktober 2013

Ja, het is even een mondvol, maar hier dan een uitgebreide review over mijn Holy Grail betreft nagelriemverzorging. Een tijdje terug hebben jullie kunnen lezen dat ik ondertussen ook een favoriet voor on-the-go heb, namelijk de Cuccio Stick, maar voor thuisgebruik is en blijft Burt's Bees echt mijn favoriet.
 


Burt's Bees geeft hun product de naam "cream", maar ik vind het zelf eigenlijk helemaal niets van een creme weghebben. Het is eerder een balsem, een vrij dikke balsem.
Het product komt in een tinnetje, wat het natuurlijk ideaal maakt om mee te nemen, want het past overal in.

Ik heb expres een foto gemaakt van een tinnetje dat al gebruikt is, zodat jullie kunnen zien hoe ik het uit het tinnetje haal. Wanneer je het namelijk voor de eerste keer wil gebruiken, zul je opmerken dat het echt om een vreemde substantie gaat. Je kunt natuurlijk je vinger ergens op de balsem leggen en wachten tot het smelt (wat vrij snel gebeurt), maar ik vind het handiger om er stukjes uit te wippen. Dan heb je ook meteen genoeg product voor je handen en blijf je niet bezig.

De balsem.
Dit beetje is overigens meer dan genoeg voor 5 vingers.


Burt's Bees staat erom bekend dat hun producten voor een groot deel natuurlijk zijn, zo ook de cuticle cream (95% natuurlijk). En natuurlijk is een groot bestanddeel bijenwas, maar ook zit er cacaoboter en citroenolie in. De citroen is goed te ruiken, heerlijk!
Waar ik bij Lemony Flutter van Lush het idee krijg dat er chemische citroentjes gebruikt zijn, geeft BB me de geur van vers geperst citroensap. Echt heerlijk fris, als ik mijn handen heb ingesmeerd, zit ik het eerste half uur aan mijn handen te snuffelen, hihi.

Zoals ik eerder zei, is dat kleine dotje op de foto hierboven méér dan genoeg om 5 volledige vingers in te pakken met een laagje balsem. Ik haal meestal een dotje van die grootte uit het tinnetje en verdeel deze over mijn nagelriemen, lekker dik, en laat dit een paar minuutjes intrekken. Ondertussen wordt de balsem door je lichaamstemperatuur vloeibaar en na die paar minuutjes kun je de overgebleven cremeolie (het is geen creme, maar ook geen olie) in je nagelriemen en nagels masseren.


Je nagelriemen zijn nu lekker zacht en ik duw ze meestal daarna nog even terug met een bokkenpootje (of iets anders wat ik in de buurt heb liggen :P ).

Ik ben echt fan! Het handzame formaatje, de heerlijke geur en natuurlijk de geweldige werking.
Hoe erg mijn ervaring met Flutter was (lees hier), hoe fijn ik BB's vind.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het vrij vettig is en daarom niet zozeer geschikt voor onderweg of tijdens het autorijden. Maar voor thuisgebruik is het een absolute aanrader!

Burt's Bees was te koop bij Sephora, maar helaas bestaat deze winkelketen niet meer in Nederland.
De tuinen verkoopt ook BB's, maar ik heb de cuticle cream er nog nooit zien liggen.
Wel kun je terecht op verschillende webshops, zoals Alice & Jo, Zalando, Big Green Smile en bol.com.
Een tinnetje bevat 17gram product en kost tussen de € 7,50 en € 10, afhankelijk van de webshop.

Wat is jullie Holy Grail voor nagelriemverzorging?
X




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs