Essie Sable Collar

donderdag 17 oktober 2013

Eigenlijk was ik nog helemaal in de ban van de herfstcollectie van Essie.. Of hoe zeg je dat... Niet in de ban, omdat het zo'n mega saaie collectie is zeg maar :P ... Nog geen week later zag ik ineens swatches van de nieuwe wintercollectie van Essie en deze zagen er stukken beter uit. Na een minuutje onderzoek op eBay bleek dat ze ook al te bestellen waren! Ik hoef natuurlijk niet te vertellen wat volgde...
Vandaag een (wederom) prachtige lak, uitermate geschikt voor de herfst...
Let me introduce you... Essie Sable Collar!



Sable Collar behoort bij de Shearling Darling Collection, welke is uitgebracht voor de winter van 2013. In Nederland staan ze nog niet in de schappen, maar gezien ongeveer alle wintercollecties ergens in november uitkomen, gok ik dat dat met deze collectie ook zo zal zijn.
Kijk snel mee! Helaas was het weer erg donker weer, dus heb een flits moeten gebruiken om de shimmer zichtbaar te krijgen.

 
Deze bruingrijze lak zit boordevol roze en burgundy shimmer. Zo met woorden klinkt het lakje eigenlijk niet zo aantrekkelijk, maar wacht maar tot je de swatches hebt gezien! Vanaf een afstandje lijken je nagels bruin, met een grijze gloed. En in een ander licht weer grijs met een bruine gloed.
Maar wanneer het zonnetje zich laat zien, of wanneer je onder kunstlicht staat of loopt, showt Sable Collar je haar geheim: de prachtige shimmer die echt perfect bij de grijsbruine kleur past!

Sable Collar, 2 laagjes (grauw zonlicht)

 
In het flesje vond ik het in eerste instantie een klein beetje een tegenvaller, hij was anders dan gedacht. Maar eenmaal op de nagels.. Oh boy, oh boy... Mijn zoveelste liefde ♥!

Dit zegt Essie zelf over Sable Collar en ik kan het er alleen maar mee eens zijn. Mijn hartje klopt 10x sneller bij het zien van deze prachtige, chicque lak!
"Baby, it's cold outside. Warm it up with lavish pearlescent cocoa plum that adds a touch of luxe to any look."

Sable Collar, 2 laagjes (overdags + flits)

Essie heeft met dit lakje echt weer een topper op de markt gebracht! Ik heb de pro/salon versie besteld op eBay, dus ik heb het fijnere, smalle kwastje. De lak is ontzettend goed gepigmenteerd, met 1 laagje is-ie al bijna voldoende. Omdat het een shimmer is, heb ik toch een tweede laagje gelakt om meer diepte in de lak te brengen. Het self- leveling effect doet haar werk weer hartstikke goed! Geen strepen of rare vlekken of halen in de lak! De droogtijd is ook prima.
Ja Essie.. Toe... Meer van deze graag!

Sable Collar, 2 laagjes (avond + flits)

Essie nagellak is hier in Nederland te koop bij de Etos en verschillende webshops (bijv. Bol.com), kost rond de € 10 en bevat 11,5ml. Let er wel op dat je dan met de drogisterij-variant te maken hebt en dus ook met een erg breed kwastje.
Op internationale webshop is Smooth Sailing ook goed te koop, dit is (bijna) altijd de salon/pro-variant en deze bevat het kleine flesje en heeft een inhoud van 13,5ml.
Hier kun je de verschillen zien tussen de Salon Formula en de Drug Store varianten.

Wat vind jij ervan? Schreeuwt deze kleur ook geen "herfst" naar je?
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs