OPI Bogota Blackberry

maandag 4 november 2013

Ik heb eventjes zitten twijfelen welk lakje en vooral welke kleur ik vandaag voor jullie zou hebben, maar het is (sorry voor de niet-rood lovers!) weer een soort van rood geworden.
Een soort ja, want hij is rood, maar toch ook weer niet.. Kijken jullie mee naar OPI Bogota Blackberry?



Ik had de kleur weleens voorbij zien komen op blogs, maar ik vond 'm nooit zo bijzonder. Tot ik de lak vorige week zondag bij de Douglas in Leiden in mijn handen had. Bijna was ik ermee naar de counter gelopen, tot ik me bedacht dat ik nog een lakje wilde en dat ik natuurlijk beter even eBay kon gaan raadplegen.

Bogota is voor het eerst uitgebracht in OPI haar hefstcollectie in 1992, maar gezien mijn flesje het bekende brede kwastje van OPI bevat (en omdat-ie gewoon in de Nederlandse winkels te koop is), weet ik dat mijn lakje niet van de Black Label afstamt. Ik heb google even geraadpleegd en inderdaad.. OPI heeft Bogota aan de Classic Collection toegevoegd in 2008.


Bogota lijkt een vrij simpele kleur, maar desondanks is-ie toch best complex. Het is namelijk geen rode tint, want daar is-ie te bruin voor. Maar het is ook geen burgundy, want daar is-ie weer te rood voor.
Ik denk dat een mix tussen berryrood en burgundy met shimmer een vrij goede beschrijving is.
Anyway, ik vind de kleur ontzettend chic!

Bogota Blackberry, 2 laagjes (flitslicht)

OPI heeft me met dit lakje weer blij gemaakt. De lak heeft een goede pigmentatie en komt bij veel meiden denk ik wel met één laagje weg. Toch heb ik er natuurlijk twee gelakt.
De droogtijd is lekker rap en de glans zonder topcoat is ook prima.
Het kwastje vergt wat voorzichtigheid van de dames met smalle nagels.

Bogota, 2 laagjes (grauw, regenachtig daglicht)


De lak is, zoals eerder gezegd, gewoon verkrijgbaar bij de Douglas in Nederland. Daar betaal je er € 14,25 voor. Uiteraard zijn er ook genoeg aanbieders op bijvoorbeeld eBay, waar je de helft betaalt :).
X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs