Revlon Facets of Fuchsia/ Scandalous

dinsdag 12 november 2013

Toen ik voor het eerst een swatch zag van Deborah Lippmann's Bad Romance, wist ik dat ik deze moest hebben. Helaas was-ie toen nauwelijks verkrijgbaar en de paar die verkrijgbaar waren op eBay waren echt belachelijk duur, dus eigenlijk had ik me er al een beetje bij neergelegd dat ik die lak nooit in mijn bezit zou krijgen. Tot mijn Sherlock Holmes-genen ineens opspeelden en ik erachter kwam dat Revlon Facets of Fuchsia een perfecte dupe was. Deze was een stuk makkelijker verkrijgbaar (ook hier waren wel wat search skills voor nodig hoor), dus deze lak belandde wél in mijn stash en ga ik jullie vandaag laten zien.



Facets of Fuchsia is ook uitgebracht onder de naam "Scandalous", dus mocht je zoektocht op Facets niets opleveren, probeer dan Scandalous eens. Nu snap je waarschijnlijk ook de slash in de titel :-).
Facets is uitgebracht als een Limited Edition in de Expressionists Collection in de herfst van 2011 en omdat deze zo close is met Bad Romance, was deze binnen no-time uitverkocht. Revlon was slim en heeft een tijd later een nieuwe collectie uitgebracht, genaamd Brilliant Color, waarin ze Scandalous als vaste lak in de collectie hebben gezet.


Facets heeft een zwarte jelly base met daarin prachtige paarse glitters in verschillende formaten en vormen. Je kunt deze lak op zichzelf dragen, maar ook over een zwart lakje heen layeren.
Op de onderstaande foto heb ik op alle vingers 3 laagjes Facets en op mijn middelvinger 1 laagje facets over een zwarte cremelak. Zoals je ziet, laat de applicatie helaas wat te wensen na...


 Op bovenstaande foto zitten 2 laagjes topcoat. De topcoat die ik heb gebruikt (HK Girl van Glisten N Glow) heeft normaal maar 1 laagje nodig om glitters glad te maken, maar op de een of andere manier bleef deze lak maar zuigen.
Omdat de lak bomvol glitters zit, vond ik het vrij lastig om de lak netjes op mijn nagels te krijgen. Zoals je kunt zien, haha. Ook een touch-up achteraf had geen zin, omdat je dan de jelly op plaatsen weghaalt waar nog net een glitter zit. De glitters zijn een stuk hardnekkiger om te verwijderen en wat er bij mij een paar keer gebeurde, is dat ik uiteindelijk met een kaal plekje over bleef.

Om te layeren is deze lak perfect en ik vind het resultaat van mijn middelvinger ook het mooist.
Ook het verwijderen ging een stuk makkelijker :-).
Onderstaande foto is 1 laagje Facets over een zwarte cremelak.


Vinden jullie dit ook niet een stuk netter dan op de eerste swatch-foto?

Het kwastje is trouwens prima, het zijn echt de vele glitters die een beetje de spelbrekers zijn.
Gelukkig droogt de lak ook rap, dus al met al zou ik 'm toch wel aanraden, omdat de kleur gewoon erg leuk is en je daarbij ongeveer € 15 goedkoper uit bent dan wanneer je de lak van Deborah Lippmann koopt.

Facets of Fuchsia is niet meer in winkels te koop, maar natuurlijk wel gewoon op eBay.
Het flesje bevat 14,7 ml en kost ongeveer $ 7 exclusief verzendkosten. Het is aan te raden om even op de Britse eBay te kijken, want meestal zijn ze daar net wat goedkoper.
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs