Feelgood Food

woensdag 8 januari 2014

Ik heb jullie weleens verteld dat ik het ontzettend lastig vind om een maaltijd in elkaar te flansen voor 1 persoon. Buiten dat, denk ik ook vaak niet aan het avondeten en het komt dus regelmatig voor dat ik gewoon geen avondeten heb gegeten. Gezien mijn goede voornemen voor 2014 "gezonder 2014 in en door" was, ben ik me daar wat aan in het verdiepen.

Ik heb een aantal kookboeken, die ik nu ook daadwerkelijk gebruik, maar de meeste recepten die ik gebruik komen van mijn 2 favoriete foodblogs, namelijk

Maaike van MiCook had een tijdje terug een winactie voor het kookboek "Feelgood Food" en mijn geluk kon niet op toen ik een mailtje kreeg dat ik bij de winnaars behoorde.
Vandaag ben ik echt mega belabberd (thanks virusje) en het boek lag net op de mat.
Ik laat jullie vandaag meekijken met het boek.

Eerst wil ik beginnen met wat achtergrondinformatie over het boek, omdat het niet een standaard kookboek is. Feelgood Food is een kookboek van Stichting Free a Girl, welke de prostitutie van kinderen en gedwongen prostitutie van jongeren tot en met 23 jaar wil bestrijden.
Primair richt de stichting zich op het bevrijden van minderjarige meisjes die gedwongen worden tot prostitutie. Secundair zetten zij zich in voor rehabilitatie en re-integratie van slachtoffers en het veroordeeld krijgen van mensenhandelaren en pooiers. Meer informatie over de stichting kun je vinden op hun site.

Het kookboek is nagenoeg zonder kosten gemaakt en de opbrengst van de verkoop van de boeken komt ten goede voor Free a Girl. In het boek zijn 30 geweldige recepten te vinden, maar ook achtergrondinformatie en verhalen van ambassadeurs.


Toen ik het boek open sloeg, viel mijn oog meteen op de leuke attentie van Maaike.
Ik hou altijd van zulke attenties, het geeft me echt altijd zo'n feelgood-gevoel.

Het boek heeft een hardcover en is verder van prachtige kwaliteit. De foto's zijn scherp en aantrekkelijk, de informatie is leuk om te lezen en de recepten zijn kort en krachtig.
De recepten zijn allemaal gemaakt door een combinatie van een BNer en een chefkok en komen uit verschillende landen.




Zoals je kunt zien, staan er een heleboel verschillende recepten in. Van salades tot stoofpotten en zelfs sushi.
Ik ben er ontzettend blij mee en kan niet wachten tot ik weer wat ben opgeknapt om meteen een recept uit te proberen! Ik zal binnenkort een recept met jullie delen, als jullie dit leuk vinden.

Het boek is online verkrijgbaar via Free a Girl en Bol.com, maar ook bij bruna en/of AH.
Het boek kost € 16,95. Natuurlijk is het ook mogelijk om een gewone donatie te doen.
X

2 opmerkingen :

  1. Oh mij lijkt een recept uit dit boek heel leuk om over te lezen :D ik hoop dat je snel weer opknapt!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, super leuk stukje, Yvonne! :) :)

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en ben benieuwd naar de recepten die je allemaal gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs