Catrice Maliblue

dinsdag 18 maart 2014

Vandaag is het tijd voor het tweede textuurlakje van Catrice, Maliblue genaamd.

Ook Maliblu hoort bij de Luxury Lacquers by Catrice en dan ook bij de sub-collectie Sand'Sation.
Sand'Sation bestaat uit 8 textuurlakjes, met leuke en frisse kleurtjes.


Voor wie hier al wat langer meeleest, is het geen verrassing meer dat ik niet zo weg ben van blauw. De kleur blauw vind ik prachtig hoor, maar ik word er vaak zo bleek van en daarom skip ik blauwe lakjes vaak.
Toch komt het eens in de zoveel tijd voor dat er een blauw lakje wordt uitgebracht die ik niet kan weerstaan. Zo ook Maliblue.


Maliblue is zo'n blauwe tint die past bij de benaming "koningsblauw". Ik vind het vrij lastig om blauwe tinten te beschrijven, omdat er zo ontzettend veel zijn, maar met koningsblauw denk ik dat iedereen wel een kleur voor ogen krijgt. Een beetje tussen hemelsblauw en kobaltblauw in, dat is de basiskleur van Maliblue. In de lak zitten verder nog zilverkleurige microglitters.
Normaal gesproken maakt blauw met zilver behoorlijk grauw, maar zilver bij deze tint blauw maakt allesbehalve grauw. Sprankelend juist!


Ondank het rottige kwastje (foto's hier te zien), ben ik toch te spreken over Maliblue.
De lak droogt rap en dekt ook prima. Op de swatches zie je twee laagjes.
Het textuur-effect is goed waarneembaar én voelbaar, maar toch subtiel. Een beetje vergelijkbaar met de PixieDusts van Zoya.


In de post van gister vertelde ik al dat de kwastjes echt niet fijn zijn, namelijk dik, met rare afronding op het uiteinde en vol met verdwaalde, uitstekende haren. Zoals op mijn middenvinger te zien is, heb ik ook behoorlijk wat moeite om netjes te lakken met deze kwastjes, ik durf ze amper op mijn nagel te laten steunen, omdat ze bij het minste geringste ook behoorlijk uitwaaieren.

Note: Een vriendin stelde me trouwens voor om het kwastje dunner te knippen, maar ik durf niet zo goed. Zijn er hier meiden die dit wel al hebben geprobeerd? En zo ja, lakt het nu nog fijn?

De Luxury Lacquers zijn sinds half maart verkrijgbaar bij de Kruidvat, bevatten 10ml per flesje en kosten € 3.59 per stuk. Let wel op, ze staan niet bij de andere producten van Catrice, maar in een los, apart schap. Kruidvat kennende ergens in een hoek waar je het niet verwacht ;-).

Welke heb jij al meegenomen? X




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs