EOS Lip Sphere

vrijdag 7 maart 2014

Eigenlijk had ik voor vandaag een leuke battle-post, maar ik was gister in Rotterdam en liep tegen een ontzettende musthave aan die ik al tijden niet meer heb, nadat mijn hond 'm had opgegeten. Juist ja, opgegeten. Helemaal. Stom beest :=.

Het is niet zo dat het product niet verkrijgbaar was hoor, maar het past niet door de brievenbus en € 6,75 voor een lipbalsem gaat me te ver. Ik ga jullie de Lip Sphere van EOS laten zien, kijk snel mee!


Once upon a time... Nee, grapje! Een jaar of 5 geleden had ik gesprongen lippen toen ik in New York was. Gezien New York een walhalla is voor iedereen die van winkelen houdt, was die gesprongen lip totaal geen probleem en dook ik de lokale CVS in voor een lipbalsem. Mijn oog viel op een paar rare eitjes met leuke kleurtjes en ik besloot er eentje mee te nemen. Méén, wat heb ik een gigantische spijt gehad dat ik er maar één van heb meegenomen...

Eos staat voor Evolution of Smooth, een Amerikaans merk wat zoveel mogelijk natuurlijk probeert te blijven met hun producten. De lipbalsems zijn 100% natuurlijk en 95% organisch en bevatten geen minerale oliën zoals parabenen en petrolatum en zijn vrij van gluten.

Lang geleden was er nog niet zoveel keus in lipbalsems en was ik, zoals ieder ander denk ik, een soort van verslaafd aan Labello. Tot ik me wat meer in ingrediënten ging verdiepen en ik besloot om op zoek te gaan naar lipbalsems zonder minerale oliën. Voila, mijn gesprongen lippen behoorden tot het verleden!

Omdat EOS zo vreselijk slecht verkrijgbaar was in Nederland, heb ik gelukkig andere alternatieven kunnen vinden, zoals Burt's Bees en Dr. Swaab. Maar nu ik weer een nieuwe EOS heb, ben ik er toch wel achter dat geen van de balsems die ik in de tussentijd heb gebruikt aan de Lip Spheres kunnen tippen.
Ja, ik ben blij dat ik er weer eentje heb!

  
De vorm is wel kenmerkend voor het product, het heeft namelijk de vorm van een eitje. Ovaal dus.
Elke kleur staat voor een andere geur en er zijn ondertussen 8 geuren verkrijgbaar en meestal komt er in het voorjaar nog een Limited Edition uit. Voor dit jaar is dat Passion Fruit.
De geuren uit de standaard collectie zijn Sweet Mint (die laat ik jullie zien), Honeysuckle Honeydew, Lemon Drop, Blueberry Acai, Pomegranate Raspberry, Strawberry Sorbet, Summer Fruit en Medicated Tangerine, waarvan Honeysuckle absoluut mijn favoriet is.

De verpakking heeft een schroefdop en als je het bovenste gedeelte eraf draait, komt de lippenbalsem tevoorschijn. Een ei bevat 7 gram product, wat erg weinig lijkt, maar wat meer dan genoeg is. Ik heb mijn vorige een maand of 7 in gebruik gehad voordat mijn hond 'm op at en hij was nog niet eens halverwege.

De geuren zijn heerlijk, lekker fruits! En wat een voordeel, maar tegelijk ook een nadeel is, is voor mij de smaak. Ze smaken namelijk zo lekker! Waarom een nadeel, hoor ik je zeggen... Nou, omdat ik dus constant mijn lippen aan het aflikken ben, haha! Sweet Mint tintelt een beetje op je lippen, wat ik persoonlijk altijd erg fijn vind. De Lip Sphere Sweet Mint doet dit in mate, de mint van Burt's Bees is denk ik 10x erger.

De balsem is vrij vet, maar niet té vet. Ze laat zich makkelijk over de lippen verdelen en maakt de lippen meteen zacht en gehydrateerd. Héérlijk! Ook blijft-ie vrij lang op je lippen zitten. Nouja... Als je 'm er niet aflikt natuurlijk, haha!


De verpakking is natuurlijk ontzettend leuk, maar daarbij ook niet heel erg handig om mee te nemen, omdat-ie niet in je broekzak past. Hierdoor heb ik 'm los in mijn tas zitten. Mijn tas is nogal een puinhoop, dus als ik op zoek ga naar de lipbalsem, ben ik meestal wel even bezig. Als ik aan het werk ben, zet ik 'm gewoon op mijn bureau. Wel op het afgevlakte stuk aan de onderkant, want anders gaat-ie rollen.

Echt, ik ben zó blij dat ik 'm weer heb! Ik snap nu eigenlijk niet zo goed waarom ik 'm in al die tijd toch niet gewoon via internet heb besteld, haha! Ook heb ik een handlotion meegenomen en deze ben ik nu aan het testen. Stay tuned, review volgt binnenkort.

EOS is online verkrijgbaar bij Alice&Jo en BigGreenSmile, maar hou er rekening mee dat ze niet door de meeste brievenbussen passen. Alice&Jo hebben sinds kort ook verkooppunten, namelijk bij Boqs in Eindhoven en bij ShopInBox in Rotterdam. Ik heb de mijne in Rotterdam gehaald en Alice&Jo heeft daar een stelling waar ik Sleek, EOS en Real Techniques in zag staan. De medewerker vertelde mij dat over 2 weken ook Boozyshop een stelling daar zal vullen, dus over 2 weken is ook een gedeelte van het assortiment van Boozyshop in een daadwerkelijke winkel te koop!

Kenden jullie de Lip Spheres al? Welke is jullie favoriet?
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs