The Body Shop Camomile Cleansing Butter

woensdag 9 april 2014

Jeeej, het was weer feest bij The Body Shop, namelijk bij aankoop van drie of meer producten wel 40% korting! Ik hou altijd van deze sale en stiekem wacht ik vaak ook met producten bij TBS bestellen of kopen tot er weer zo'n sale is. Het enige nadeel is dat er zo ontzettend veel van de prijzen afgaat, dat ik met moeite aan de € 40 kom (voor gratis verzending). Dus hoppa, vriendinnetje geappt en samen een bestelling gedaan.

Ik was al enige tijd erg nieuwsgierig naar de make-up cleanser en na een weekje gebruik vond ik het tijd om jullie er ook mee kennis te laten maken.


De cleanser komt in een metalen tinnetje en bevat 76 gram product. Het tinnetje bevat een schroefdop, wat het natuurlijk uitermate handig maakt om mee op reis te nemen. Enig puntje van kritiek is dat het metaal behoorlijk gevoelig is voor deukjes. Nu vind ik dat bij zo'n product totaal niet erg, maar als het bijvoorbeeld een oogschaduw palette of iets was geweest, zouden deukjes erin toch zonde zijn.


The Body Shop noemt het product een butter, maar ik vind het meer wat weghebben van een balsem. Het is een beetje vergelijkbaar met Burt's Bees nagelriemcreme, alleen is het een stuk zachter. Boterzacht zelfs!

Het doel van het product is om je gezicht zachtjes te reinigen en dus te ontdoen van make-up. Reinigen met een balsem? Ja, natuurlijk was ik meteen nieuwsgierig! Ik heb wat op google rond gezocht, omdat ik deze manier van reiniging nog niet kende en het klonk veelbelovend.

De balsem heeft een bloemige, maar toch frisse geur welke gelukkig niet overheersend is.
De zachte butter wordt met aanraking met de warme huid vloeibaar en daarmee kun je erg goed de make-up van je gezicht af halen. Je hebt maar een klein beetje per keer nodig, waardoor je denk ik best lang met een tinnetje kunt doen. Ik heb 'm natuurlijk pas een week in gebruik, maar ik vind 'm behoorlijk zuinig.


Maar nu... Nu zijn jullie natuurlijk reuze nieuwsgierig of zo'n olie nou daadwerkelijk de make-up van je gezicht haalt... Ik heb een paar make-up producten op mijn arm gesmeerd en daarna mijn arm met de butter gereinigd. Kijk snel mee naar het resultaat.


Ik heb op mijn arm gebruik gemaakt van verschillende producten, namelijk van links naar rechts:
- Sephora Mascara, zwart (niet waterproof)
- Zoeva Graphic Eyes+,  Good Karma
- Zoeva Graphic Eyes+,  Desert Traveler
-Essence Liquid Eyeliner, zwart
- Essence Long Lasting Lipstick, Wear Berries
- Urban Decay oogschaduw, Creep

De onderste foto is gemaakt net na het aanbrengen van de butter. Zoals je ziet, smelt het meteen zodra het in aanraking komt met de warme huid. De mascara, lippenstift en oogschaduw zijn al zo goed als weg, enkel wanneer de cleansing butter ermee in aanraking komt.
Dan masseer je de olie in op je huid en komt de rest van de make-up los. Zodra je dit hebt weggespoeld met water, heb je een zachte en schone huid.

Dus ja.. Hij reinigt erg goed! Maar daarbij is-ie ook ontzettend zacht voor je huid. Ik was een beetje bang dat een vet product op een vette huid niet zo heel slim zou zijn, maar mijn huid reageert er totaal niet op. En dat is fijn, want mijn huid is allesbehalve makkelijk. Ook geeft het product totaal geen irritaties aan mijn ogen en ik haal mijn oogmake-up er ook met deze butter af. Fijn, fijn, fijn!

Ik pak met een lepeltje wat butter uit het tinnetje en doe dit op mijn gezicht. Dit masseer ik eventjes in en was het daarna weg met lauwwarm water. Na deze reiniging ga ik nog altijd met een wattenschijfje met tonic over mijn gezicht om de laatste restjes weg te halen en daarna gebruik ik mijn dag- of nachtcrème en.of make-up routine. Leuk feitje is dat het watje met tonic helemaal schoon vanaf mijn huid komt, wat dus betekent dat alle make-up is verwijderd!
Ja, ik vrees dat deze in mijn favorietenlijstje gaat komen, ondanks dat ik het eigenlijk niet had verwacht.

Ben jij bekend met vette reinigers? Wat is jouw ervaring ermee? 
X




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs